Yinyoga

Yinyoga, en lugn stillsam yoga för att släppa såväl fysisk som mental stress. En stund i närvaro och acceptans. I Yin arbetar vi enbart med sittande och liggande positioner. Genom att mjukt gå in i en position, stanna i den över lite  tid, fokusera på andningen och låta musklerna slappna av hjälper vi kroppen till ökat välmående.  Yinpartier, är de som är innerst såsom skelett, bindväv, leder, ligament och inre organ. Det är den nedre delen av kroppen som står i centrum.

Yin är även ett fantastiskt komplement till mer fysisk muskulär träning som ex. löpning detta för att öka smidighet och undvika skador. För Yinyogan gäller 99 % stabilitet och 1 % utmaning. Yin passar för såväl gammal som ung, smidig eller ”stel som ett kylskåp”, vältränad eller otränad, van yogi eller helt novis. Vi lyssnar in kroppens dagsform & förmåga (vilket är en viktig träning i sig) så med det som utgångspunkt så blir vart pass unikt.

Praktiskt:
Undvik att inta en större måltid närmsta timmarna före yogapasset. Ta mjuka icke åtsittande kläder på. Ta gärna med en filt inför avslappningen som avslutar passet.

Instruktör:
Viktoria H Jonsson, jag är sedan 2008 yogalärare och har min grund inom Hatha traditionen men då jag själv tycker att Yinyogan är helt fantastisk så har jag valt att specialisera mig på det. Jag har även yoga för gravida & mamma-baby. Min profession annars har föräldraskap som gemensam nämnare både som företagare och som anställd inom kommunen. Då som coach, rådgivare & föreläsare m.m.

Viktoria

Snart på gång

  • 1 februari - KT2
  • 27-28 februari - Axelkurs
  • 21 mars - Formthotics
  • 10-11 maj - KT1